onsdag, maj 23, 2007

Ibland undrar man...

En utvald stund i mitt liv som dock klart är ett undantag och inte en regel.

Söndag 2007-05-20 12.00-17.00
Jag tvättar 5 maskiner med tvätt. Hänger en del av det i torkrummet medan annat får torka i torktumlaren. Jag viker tvätten och går därifrån och är nöjd.

Måndag 2007-05-21 14.00
Funderar på vilken ny tvättid jag bokade. Eftersom jag inte kommer på vilken tid det var måste jag gå ner och kolla på tavlan. Väl där hittar jag inte mitt tvättlås och blir lite konfunderad, har något tagit det? Vänder mig om och ser förvånande att det sitter i låset till torkrummet. Vilket också betyder att man inte kan komma in i torkrummet för att torka sin tvätt. Sedan jag tvättade igår har tre tvättpass passerat och just nu har det gått 2 timmar in på det fjärde. Någon står inne i tvättstugan så jag tar snabbt mitt lås från dörren och går därifrån och skäms.
Senare samma eftermiddag ringer det på dörren, en dam står där och ville prata lite om tvättstugan. Det visar sig att jag hade satt i låset i dörren fast lämnat den öppen, dvs så att dörren inte hade gått igen och blivit oöppningsbar. Tur! Då hade de alltså kunnat torka sin tvätt igår ändå, men någon gång på morgonen hade (troligen den personen som tvättade då) slängt igen dörren så det inte gick att komma åt torkrummet igen. Eftersom våra lägenhetsnummer står på tvättlåset så hade hon lämnat lite lappar till den som bodde i lägenhet nummer 9, dessvärre trodde hon att den lägenheten var den under min. Ha, typiskt att den personen fick en hel hög med papper och funderingar på varför "deras" lås sitter i torkrumsdörren, jag var dessutom hemma hela dagen och hade lätt kunnat ta bort den tidigare. Det löste sig iaf till slut så att: Jag fick skämmas. Tanten fick hugga lite på fel person. Och jag fick mig en tankeställare... Varför satte jag tillbaka tvättlåset i torkrumsdörren när jag hade plockat ur all tvätt därifrån? (troligen satte jag tillbaka det i samma veva som jag öppnade dörren dit, men ändå... Brain check please!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida